Κρουστικά Κύματα (ESWT)

Η θεραπεία με τα κρουστικά κύματα (Extracorporeal Shockwave Therapy) ήρθε πριν από λίγα χρόνια στο χώρο της φυσικοθεραπείας για να δώσει λύση σε αρκετά προβλήματα του σκελετικού συστήματος, χρόνιας κυρίως κατάστασης.

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ:

• άκανθα πτέρνας
  • πελματιαία αποφυσίτιδα
  • επικονδυλίτιδα του αγκώνα (αγκώνας του τενίστα)
  • τενοντίτιδα του αχίλλειου τένοντα
  • πόνος στους ώμους (ασβεστοποιός τενοντίτιτδα
  • μυικές θλάσεις με κακή αποκατάσταση
  • συνδρομο κορυφής της επιγονατίδας
  • σύνδρομο λαγονοκνημιαίας ταινίας

Επίδραση της θεραπείας με Ωστικά κύματα

Τα εγκάρσια ωστικά κύματα:

• Διεγείρουν τις επιδερμικές ίνες των περιφερειακών νεύρων, που ενεργοποιούν τους μηχανισμούς αποφυγής του πόνου στο οπίσθιο κέρας του νωτιαίου μυελού (Θεωρία ελέγχου της Πύλης του Πόνου).
  • Αλλάζουν το τοπικό περιβάλλον των κυττάρων, έτσι ώστε να ελκύονται οι ουσίες που προκαλούν το ερέθισμα του πόνου.
  • Διεγείρουν την έκλυση ενδορφίνων, που μειώνουν την τοπική ευαισθησία στον πόνο.

Η εφαρμογή της θεραπείας κρουστικών κυμάτων γίνεται στο φυσικοθεραπευτήριο χωρίς αναισθησία. Η θεραπεία κρατάει περίπου 8 λεπτά. Οι περισσότεροι ασθενείς αναφέρουν μείωση των συμπτωμάτων από τις πρώτες κιόλας θεραπείες.

Η επιτυχία της συγκεκριμένης θεραπείας στηρίζεται στο γεγονός ότι προκαλείται ένας τοπικός μικροτραυματισμός, ο οποίος έχει ως συνέπεια την αύξηση της αιματικής μικροκυκλοφορίας στην πάσχουσα περιοχή.

Συγχρόνως ο οργανισμός αναγκάζεται να δουλέψει σκληρότερα για να επουλώσει την “ξεχασμένη” (σε χρόνια κατάσταση) πάσχουσα περιοχή.

Η χρόνια φλεγμονή μετατρέπεται σε οξεία φλεγμονή, που εντοπίζεται και αντιμετωπίζεται απο τον οργανισμό.

Έτσι επιταχύνεται η διαδικασία της επούλωσης και οι ιστοί επανέρχονται στην φυσιολογική-υγιή τους κατάσταση.