Pilates – Θεραπευτική Άσκηση – Clinical Pilates

 
IMG_0080

Love your body

Άρχισε να αγαπάς το σώμα σου

Ξεκίνησε Pilates

«Σε 10 μαθήματα νιώθεις τη διαφορά, σε 20 τη βλέπουν οι άλλοι και στα 30 έχεις καινούργιο σώμα», έλεγε ο Joseph Pilates, εμπνευστής της πασίγνωστης πλέον μεθόδου πιλάτες. Το μότο του φαίνεται να έχει παρακινήσει αρκετούς από εμάς να δοκιμάσουμε την εναλλακτική άσκηση.

Focus σε πόνους

Όσοι ταλαιπωρούνται από πόνους ή ενοχλήσεις στην Σπονδυλική Στήλη, στα Γόνατα, στα Ισχία, στον Ώμο ή έχουν μόλις αναρρώσει από έναν τραυματισμό ή μια επέμβαση, είναι προτιμότερο να στραφούν στην μέθοδο Pilates, σε ειδικό εξατομικευμένο πρόγραμμα. Το σώμα δουλεύει με απόλυτη αρμονία στην κίνηση, υπό την επίβλεψη του ειδικού, και οι ασκήσεις προσαρμόζονται αναλόγος την παθολόγια του κάθε ατόμου.

Ποια τα οφέλη τα του Pilates;

Ενεργοποιεί τους μύες από μέσα προς τα έξω δίνοντας μια ισχυρή βάση, βοηθάει στην σωστή στάση του σώματος, βελτιώνει την ισορροπία, την ευλυγισία και τη δύναμη, ενισχύει τους μύες του κορμού ανακουφίζοντας από πόνους μέσης, πλάτης, κτλ., καθώς βοηθάει στη γράμμωση του σώματος και στο μάζεμα της περιφέρειας.

Βασικές αρχές της μεθόδου

Ένας αρχάριος πρέπει να εισαχθεί στις βασικές αρχές όπως είναι η Συγκέντρωση, ο Έλεγχος, η Αναπνοή, η Ακρίβεια , η Συνεχόμενη Κίνηση και ο συγχρονισμός όλων αυτών.

Σε ποιους απευθύνεται;

Η μέθοδος Pilates απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες ανεξάρτητα από τη φυσική κατάσταση του κάθε μαθητή. Δεν έχει σημασία αν είναι γυμνασμένος ή όχι, αν είναι άντρας ή γυναίκα, αν έχει ένα υγιές σώμα ή μυοσκελετικά προβλήματα. Προσαρμόζεται στον κάθε μαθητή ανάλογα με τις ανάγκες του σώματός του πάντα με την καθοδήγηση του εξειδικευμένου δασκάλου. Είναι εξαιρετική άσκηση στην περίοδο της εγκυμοσύνης και απαραίτητη για τις μεγαλύτερες ηλικίες.

Πολλοί πιστεύουν ότι είναι ήπια γυμναστική, κατά πόσο ισχύει;

Το Pilates προσαρμόζεται στο σώμα και στις ανάγκες του κάθε μαθητή. Μπορεί να δουλευτεί ήπια ή και δυναμικά και σύμφωνα πάντα με το επίπεδο του ασκούμενου. Αυτό επιτυγχάνεται δίνοντας έμφαση στα μαθήματα καταρχήν στη σωστή τεχνική. Οι συγχρονισμένες αναπνοές με τις κινήσεις και την ταυτόχρονη ενεργοποίηση του εγκάρσιου κοιλιακού σε κάθε εκπνοή που κάνουμε είναι το εισιτήριο για γραμμωμένους κοιλιακούς και δυνατό σώμα. Αυτό κάνει την διαφορά στην άσκηση!

Πόσες φορές να κάνω Pilates;

Με συχνότητα 2 συνεδρίες την εβδομάδα, θα δείτε σημαντική βελτίωση μέσα σε 1-2 μήνες. H ενδυνάμωση και ο έλεγχος του σώματος ξεκινάει από τα πρώτα κιόλας μαθήματα. Όμως, στην αρχή οι εκπαιδευτές δεν επιμένουν στην ταχύτητα, όπως σε προχωρημένο επίπεδο, και έτσι στις πρώτες συνεδρίες δεν θα ιδρώσετε. Ωστόσο, η ροή του μαθήματος είναι συγκεκριμένη και δεν μένει χρόνος για παύσεις. Μετά τα πρώτα μαθήματα, λοιπόν, δε θα νιώσετε τόσο έντονα το γνωστό ”πιάσιμο” στους μύες, που συνήθως μας ταλαιπωρεί μετά το γυμναστήριο, ούτε θα σας εντυπωσιάσουν τα φουσκωμένα σας ”ποντίκια”. Θα ενθουσιαστείτε όμως με την ελαστικότητα και την ευκινησία του σώματός σας.

Τα μαθήματα μπορούν να γίνουν είτε ατομικά ή ομαδικά!

Έλενα Γεωργιαδου, Certified Pilates Instructor, Κέντρο Φυσικοθεραπείας Χρήστος Γεωργιάδης.